Kreativno pisanje – kaj je in kako ga pravilno izvajati

kreativno pisanje

Kreativno pisanje je oblika umetnosti, ki ima lahko veliko različnih oblik. Lahko gre za literarno ustvarjanje, pisanje zgodbe ali celo pisanje knjige.

Ustvarjalno oziroma kreativno pisanje pa je vse bolj priljubljeno tudi v marketinške namene, ko je treba kupca nagovoriti z zgodbo, ki ga bo pritegnila in mu ponudila zanimivo branje, v katerem bo našel sebe ali rešitev za svoj problem.

Nekateri ljudje so za to vrsto pisanja tako rekoč rojeni, drugi se ga poskušajo naučiti. To je seveda mogoče tudi s pomočjo delavnic kreativnega pisanja, vendar vsi tega znanja ne morejo usvojiti na enak način. Kljub temu pa so za to potrebni tudi notranji čut, domišljija in poseben način razmišljanja. Poglobljeno raziščimo ustvarjalno pisanje, da boste lahko ugotovili, ali je primerno za vas.

Kaj je kreativno pisanje?

Kreativno pisanje je vsako pisno delo, ki presega meje običajnega strokovnega, novinarskega ali akademskega pisanja. Vključuje lahko:

  • romane,
  • kratke zgodbe,
  • gledališke igre,
  • scenarije,
  • poezijo in celo pesmi.

V smislu trženjskih vsebin je lahko v obliki prispevkov na blogu, člankov, belih knjig ali celo e-knjig, ki jih je moč spremeniti v vodiče po izdelkih, storitvah, ali jim nameniti popolnoma svojo zgodbo, skozi katero kupca pripeljemo do končne odločitve. Skupna značilnost vseh vrst ustvarjalnega pisanja je, da poskuša bralca pritegniti na čustveni ravni s pripovedovanjem zgodbe, ki z njim odmeva na osebni ravni.

Kako se pravilno lotiti ustvarjalnega pisanja

kreativno pisanjeČe ste novinec na področju kreativnega pisanja, morate vedeti nekaj osnovnih stvari, da boste uspešni. Med njimi je na prvem mestu razumevanje svojega občinstva. Koga želite doseči s svojim pisanjem? Katera zgodba bi se jim zdela zanimiva? Ko to dobro razumete, se morate osredotočiti na ustvarjanje likov, s katerimi se bodo vaši bralci lahko povezali in za katere jim bo mar.

Ti liki morajo biti postavljeni v verodostojno in povezljivo okolje ter se soočati z izzivi, ki jih bodo vaši bralci razumeli. In končno, vaša zgodba mora imeti začetek, sredino in konec – tako kot vsaka dobra zgodba! Vsekakor pa pred pričetkom pisanja opravite domačo nalogo. Ko govorimo o pisanju kreativnih besedil v promocijske namene, moramo pred tem vedno poznati svoje občinstvo.

Ste naredili domačo nalogo?

K sreči imamo na voljo različna orodja s katerimi preverimo mesečno iskanje na posamezne ključne besede, veliko poudarka sam dajem tudi na posamezne mesece, saj grafi kažejo izrazita nihanja. Če želite karseda veliko odziva in prodaje, morate s svojo zgodbo nastopiti ob pravem času. Znano je, da se poroke odvijajo med majem in septembrom, ključna povezava pa je seveda vreme. Noben par si ne želi poroke v hladnem in kislem vremenu.

Tudi svatje so bolje razpoloženi, spomin na poroko pa toliko bolj sladek. Enako bi lahko rekli za razvlažilce zraka, ki jih najpogosteje iščemo v “vlažnih mesecih. V resnici je teh iskanj 3x več v obdobju od septembra do januarja. In za prav vsako področje ali ključno besedo lahko pridemo do zelo zanimivih podatkov, ki nam pokažejo kdaj vložiti v oglaševanje in kdaj pospešiti vse svoje promocijske projekte. Tudi kreativno pisanje.

Sklepna beseda

Ustvarjalno pisanje je vse bolj priljubljena oblika umetnosti, ki ima lahko veliko različnih oblik. Če razmišljate, da bi se preizkusili v njem, je najpomembneje, da razumete svoje občinstvo in to, kakšna zgodba bi pri njem odmevala. Ko to ugotovite, se osredotočite na ustvarjanje likov, za katere bralcem ni vseeno, in jih postavite v verodostojno okolje, da se bodo lahko soočali z izzivi, ki jih bralci razumejo. Če vam uspe vse to, ste na dobri poti, da postanete uspešen ustvarjalni pisec!